Svinefilet med fløte og bacon

1 hel indrefilet av svin eller 1/2 kilo skinkebiff/skinkefilet
1 pakke med bacon
1/3 l matfløte
stekt champignon
1 løk
ev. paprika
Revet ost
krydder

Del svinefilet opp i passe stykker og brun dem lett i pannen (slik at de får stekeskorpe) krydre med favorittkrydderet. Bitene legges i en ildfast form. Deretter stekes sopp, bacon og løk og has over. Fløten helles over, og det hele dekkes med revet ost.

La det stå på ca. 200c i ca 20-25 min.

Denne oppskriften fant jeg på nettet og serverte i et familieselskap. Aldri har en ildfast form blitt så grundig renskrapt. Og svigermor snakker om denne retten fortsatt.

7 svar

  1. herlig! denne skal jeg prøve, among other things her inne. Bare sier fra at jeg kikker innom av og til, for å se etter gode tips, ser ut som vi har samme smak i hva som er GODT! :))

  2. denne er nå i ovnen. Ser nydelig godt ut og lukter kjempe messig:)

  3. Serverte denne retten første gang for mine sønner, svigerdatter og barnebarn. Jeg supplerte med gulrøtter som jeg skar med en «grov» ostehøvel og stekte sammen med de andre grønnsakene. I tillegg (for å drøye litt) serverte jeg broccoli ved siden av retten. Og potetmos. Det var en suksess og da må det gjentas. Nå er kjøkkenbenken full av disse ingredienser og jeg håper de 4 damene som kommer i kveld også synes dette er nydelig. I dag serveres det ris til. Tusen takk for flott oppskrift. Kunne kanskje tenke meg en angivelse av hvor mange oppskriften er beregnet på. Vennlig hilsen Anneh

  4. Dette var kjempegodt!! Familie og middagsgjester var fornøyd :)

  5. Lukter nydelig fra ovnen. Vi gleder oss til spennende mat og skal vi danse!:)

  6. Nydelig rett. Stekte litt hvitløk sammen med løken og hadde båndspagetti til sammen med en god salat. Dette kommer jeg til å lage mer av og det fine er at en kan variere ingridiensene opg tilbehøret.

  7. Oh joy, denne skal jeg lage i dag:)

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

