Muffeluffer

2 egg
1 dl sukker
3 dl hvetemel
2 dl melk
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker

 Stekes som små pannekaker eller lapper i panne. Bruk gjerne godt smør til. Avanserte muffeluffemakere deler røren i to og lager en halvpart med kakaopulver. Da får man tofargede muffeluffer.

Denne oppskriften klippet jeg ut av «Barnas Avis», som jeg abonnerte på som barn. Avisen levde bare et års tid, men oppskriften har overlevd i veldig mange år. Ungene mine er like glad i muffeluffer som jeg selv var som barn.

4 comments

  1. Ja! Barnas Avis og muffeluffer! Jeg har også oppskriften et sted fortsatt. Nå ble jeg så glad. Takk for at du minnet meg på mufeluffer.

  2. HURRA!!!!!!!!!!! Dette har jeg søkt og søkt på, men ingen som skjønner hva jeg leiter etter. Fant for 20 år siden oppskrifta i et sabeltannvedlegg til et ukeblad men mista den i flytting. Søkt og søkt på muffeluffer med O. Takk og takk at jeg fant denne igjen.

  3. Søstera mi! Håkon ville lage muffeluffer til bursdagspappaen sin, og jeg har saumfart oppskriftene mine og finner den ikke. Hadde den nesten i hodet, men ikke helt. Så googler jeg, og vips! Der var den. :lykke:

Legg igjen en kommentar

